Від паспортних послуг до соціальної підтримки: як розвивається ЦНАП у Кагарлику
Нині Центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) у Кагарлику став важливим елементом життя громади, пропонуючи широкий спектр послуг. Він є пунктом обслуговування не тільки жителів Кагарличчини, а й людей із інших куточків Київщини.
Фото: Олексій Адаменко. Прийом громадян у Кагарлицькому ЦНАПі
Як розвивав свій потенціал Кагарлицький ЦНАП у 2023-му році, – читайте в інтерв’ю Кагарлик.City з в.о. начальника установи Ольгою Лукашенко.
Кількість послуг зросла до 336
- Ольго Володимирівно, які адміністративні послуги надає Кагарлицький ЦНАП жителям нашої громади?
У Кагарлицький ЦНАП звертаються не лише жителі нашої громади, а й з інших куточків області. Втім, це, як правило, стосується реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців і речових прав. Отримувачами ж усіх інших послуг, і особливо соціальних, переважно є жителі Кагарлицької МТГ.
- Чи змінилася за минулий рік кількість послуг, які ви надаєте?
- Так, їх стало більше. Якщо у 2022-му їх було 307, то нині 336. Зокрема, розширився перелік послуг для ветеранів війни, з’явилися й нові, пов’язані з роботою нашого сектора з питань міграційних послуг. Відтепер ми в змозі встановлювати статус та видавати посвідчення особам з інвалідністю внаслідок війни, учасникам бойових дій, ветеранам праці тощо…
Паспортні послуги: обладнання є, в очікуванні дозволів
- Питання, яке цікавить багатьох: коли в Кагарлику відновлять видачу паспортів, у тому числі і закордонних?
- Багато в цьому напрямку вже зроблено. Як ви знаєте, у зв’язку з оптимізацією Кагарлицького відділу Державної міграційної служби в серпні минулого року при Кагарлицькому ЦНАПі було створено сектор з питань міграційних послуг із двома штатними одиницями - завідувачем сектору та головним спеціалістом.
Сектор повністю технічно укомплектований. Кімнату обладнано сигналізацією та підключено на пульт Поліції охорони, встановлено грати на вікна, придбано робочу станцію та все необхідне обладнання згідно з вимогами міграційної служби.
В. о. начальника ЦНАП Ольга Лукашенко (справа) та завідувач сектору з питань міграційних послуг Олена Швець. Фото
Утім і досі проблемним залишається питання проведення первинної державної експертизи, встановлення шифратора та створення комплексної системи захисту інформації. Як тільки ми отримаємо дозволи «Українських спеціальних систем», відразу ж і розпочнеться видача паспортів.
Поки ж що сектор приймає паспорти громадянина України зразка 1994 року для проведення вклеювання фотокарток при досягненні особою 25 та 45 років. Паспортні документи доставляються до Обухівського об’єднаного відділу міграційної служби для вчинення відповідних дій. Лише за період із жовтня 2023 року по січень 2024-го такою послугою скористалися близько 60 жителів Кагарлицької громади.
Тож залишилось подолати небагато, аби в подальшому жителі Кагарличчини мали змогу швидко та в комфортних умовах, а найголовніше в рідному місті отримувати паспортні послуги.
"Працюємо без черг"
- Як ви вирішуєте питання черг та часу очікування громадян на отримання адміністративних послуг?
- Черг як таких у нас немає. Обслуговування однієї людини зазвичай триває 5-10 хвилин, в окремих випадках - до 20-ти. Усі наші працівники досвідчені й свою роботу знають. У секторі соціального забезпечення населення трудиться 3 фахівці, у секторі реєстрації місця проживання -2, у секторі з питань міграційних послуг – теж 2, у секторі адміністративних послуг – 6, а також два державних реєстратори.
Віднедавна всі, хто бажає, можуть записатися до нас на прийом і через сайт Кагарлицької міської ради, заповнивши там відповідну форму.
Прийом громадян здійснюємо щодня з 8.30 до 15.30, крім суботи та неділі. В разі потреби можна телефонувати до нас за номерами 6-08-11 (із соціальних питань) та 6-09-83 з усіх інших.
- Ольго Володимирівно, які з послуг Кагарлицького ЦНАП є найбільш затребуваними?
- Однозначно, що це - соціальні послуги, передусім, субсидії та пільги, соціальні допомоги сім’ям із дітьми, виготовлення посвідчень інвалідів війни і довідки ВПО.
Державний реєстратор майнових прав Людмила Нацевич. Фото
Щоправда, звернень щодо оформлення субсидії минулого року було значно менше, ніж у 2022-му. Це пов’язано з кількома причинами. По-перше, на сайті ПФУ запрацювала онлайн-послуга з оформлення субсидій, а по-друге, багатьом жителям громади субсидія цього року була призначена автоматично, оскільки в них не було змін за майновим станом та за кількістю зареєстрованих в будівлі осіб.
Постійно зростає кількість послуг, які можна отримати не лише в нашому ЦНАПі, а й на порталі "Дія". Зокрема, це надання відомостей із державного земельного кадастру, реєстрація ФОП, припинення діяльності ФОП, нормативно-грошові оцінки, інформація з реєстру речових прав.
Опрацьовано майже 20 тисяч звернень
- Скільки всього відвідувачів упродовж минулого року звернулося до вас?
- У 2023 році до Кагарлицького ЦНАП надійшло 19898 заяв.
За цей час ми надали 1889 послуг Державного земельного кадастру, 4128 послуг із реєстрації місця проживання, 3631 соціального характеру, здійснено 7368 реєстрацій права власності на нерухоме майно та державну реєстрацію іншого речового права, надано 154 послуги з реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 211 послуг у сфері будівництва: зареєстровано 134 декларації про готовність до експлуатації об’єкта, 76 повідомлень - про початок виконання будівельних робіт та ін.
Також наші працівники надають відвідувачам у межах своїх повноважень консультації, а за потреби й допомогу в заповненні заяв і декларацій.
У нас є як платні, так безкоштовні послуги. Платних не так багато, це передусім ті, що, стосуються державної реєстрації речових прав, державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, державну реєстрацію змін до відомостей про ФОП (зміна реєстрації місця проживання, зміна прізвища, імені, по батькові), послуги державного земельного кадастру, реєстрація місця проживання і зняття з місця реєстрації. Все інше – безкоштовно.
Є пільги у сфері державної реєстрації речових прав для інвалідів 1 і 2 груп, також звільняються від оплати учасники бойових дій, постраждалі внаслідок аварії на ЧАЕС 1 та 2 категорій.
- Які перспективи розвитку Кагарлицького ЦНАПу ви бачите в майбутньому, зокрема, щодо впровадження нових послуг?
- Звісно, при потребі кількість послуг будемо розширювати. Втім зазначу, що 336 послуг, які ми надаємо, вже наближаються до максимального числа. У багатьох інших громадах, наскільки мені відомо, їх значно менше.
Що ж до перспектив, то міська влада працює над тим, аби будівля нашого ЦНАПу з часом оновилася згідно з сучасними вимогами, в тому числі з фронт-офісом, відкритим простором у зоні обслуговування, з комфортними місцями для очікування та обслуговування, у тому числі осіб із обмеженими можливостями.
Проєкт реконструкції вже є, і це питання перебуває в процесі вирішення.
Олексій Адаменко, журналіст
Кагарлик.City