А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ІНФОРМУЄ

опубліковано: 08 липня 2023 оновлено: 16 липня 2024

Як оформити житлову субсидію онлайн, чи можна неодноразово переходити з одного виду пенсії на інший, на який термін може надаватися лікарняний для догляду за повнолітнім членом сім’ї – на ці та інші запитання дають відповіді фахівці відділу обслуговування громадян №10 (сервісний центр) ГУ ПФУ у Київській області

Оформити житлову субсидію можна #online – через особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України

Як це зробити? Пропонуємо покрокову інструкцію.

Алгоритм дій такий:

1. Заходимо на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/), натискаємо кнопку “Вхід”.

2. Авторизуємось за допомогою кваліфікованого електронного підпису (#КЕП): вказуємо назву акредитованого центру сертифікації ключів, який згенерував КЕП, завантажуємо файл ключа та вводимо пароль.

3. В особистому кабінеті заходимо в розділ “Комунікації з ПФУ” та обираємо пункт меню “Заява на житлову субсидію чи пільгу”.

4. Перед формуванням заяви готуємо скановані копії необхідних документів, надаємо згоду на дистанційне інформування, натиснувши кнопку “Продовжити”.

5. У вікні, що відкриється, обираємо опцію “Заява про призначення та надання житлової субсидії”.

6. Заповнюємо онлайн-форму заяви про призначення та надання житлової субсидії (вказуємо загальну інформацію про особу, яка подає заяву, вносимо її паспортні та адресні дані, вказуємо спосіб виплати субсидії).

7. Додаємо відомості про житлово-комунальні послуги, які отримує домогосподарство.

8. Зазначаємо адресу реєстрації/фактичного проживання.

9. Додаємо дані про членів домогосподарства та членів сім’ї осіб зі складу домогосподарства.

10. Вносимо відомості про доходи та витрати членів домогосподарства (з урахуванням яких буде автоматично сформовано декларацію).

11. Додаємо скановані копії документів, натиснувши кнопку “Додати файл”.

12. Натискаємо кнопку “Сформувати заяву”, розміщену в кінці онлайн-форми. Автоматизована система перевірить повноту/коректність заповнення заяви. Якщо помилок не виявлено, переходимо до фінального кроку.

13. Перевіряємо дані сформованих заяви та декларації, накладаємо на документи цифровий підпис та надсилаємо до Пенсійного фонду.

14. З результатом щодо прийнятого рішення про призначення житлової субсидії можна ознайомитись в розділі “Мої звернення” – “Статус звернення”.

Детальніше: https://tinyurl.com/3yb6xhcr

 

Чи можна неодноразово здійснювати перехід з одного виду пенсії на інший?

Так. Відповідно до Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування” людині, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв'язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.

Якщо розмір пенсії у зв’язку з втратою годувальника буде вищим, ніж розмір отримуваної вами пенсії за віком, ви можете змінити вид пенсії.

Щоб визначитись із доцільністю такого переходу, ви можете звернутися до найближчого до вас сервісного центру Пенсійного фонду України.

 

На який термін може надаватися лікарняний для догляду за повнолітнім членом сімї?

Допомога по тимчасовій непрацездатності для догляду за хворим повнолітнім членом сім’ї (старше 14 років) надається з першого дня непрацездатності, але не більш як на три календарні дні.

У виняткових випадках – з урахуванням тяжкості хвороби члена сім’ї та побутових обставин – термін лікарняного може бути продовжено не більш як на сім календарних днів.

 

Як визначається обов’язковий відсоток платежу при призначення субсидії?

Житлова субсидія призначається домогосподарствам за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальних норм і нормативів та розміром обов’язкового платежу, величина якого залежить від обов’язкового відсотка платежу.

Розмір обов'язкового відсотка платежу за житлово-комунальні послуги визначається для кожної сім’ї індивідуально і залежить виключно від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства на одну особу.

Обов’язковий відсоток платежу розраховується за формулою, встановленою постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 1156 “Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії”.

Щоб визначити обов’язковий відсоток платежу, потрібно:

-          обчислити середньомісячний сукупний дохід домогосподарства;

-          середньомісячний сукупний дохід поділити на кількість членів домогосподарства, визначити середньомісячний дохід на одну особу;

-          дохід на одну особу поділити на розмір прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, встановлений на 1 січня року, з якого призначається субсидія (розмір прожиткового мінімуму на 01.01.2023 – 2589 грн);

-          отриманий результат поділити на 2 (базовий коефіцієнт для призначення субсидії), а потім помножити на 15%.

Для розрахунку розміру обов’язкового платежу обов’язковий відсоток платежу множиться на середньомісячний сукупний дохід домогосподарства.

Такий підхід забезпечує принцип соціальної справедливості – що менші доходи домогосподарства, то меншим є відсоток обов’язкового платежу за житлово-комунальні послуги і, відповідно, більший розмір субсидії.

Приклад розрахунку житлової субсидії за зверненням у травні 2023 року.

У складі домогосподарства двоє пенсіонерів. Інших доходів, крім пенсійних виплат, у членів домогосподарства немає.

Для розрахунку житлової субсидії враховані доходи, виходячи з розміру нарахованої пенсії за місяць, що передує місяцю, попередньому до місяця, з якого призначається житлова субсидія.

Дохід кожного з членів домогосподарства за 6 місяців:

-          пенсія заявника за 6 місяців: 3715,56 грн (за березень 2023 року) х 6 = 22293,36 грн;

-          пенсія дружини заявника за 6 місяців: 3215,80 грн (за березень 2023 року) х 6 = 19294,80 грн.

Середньомісячний сукупний дохід домогосподарства за 6 місяців:

-          22293,36 грн + 19294,80 грн = 41588,16 грн / 6 (місяців) = 6931,36 грн.

Середньомісячний сукупний дохід на одного члена домогосподарства становить:

-          6931,36 грн / 2 (дві особи) = 3465,68 грн.

Обов’язковий відсоток платежу розраховується за формулою:

-          3465,68 грн (середньомісячний сукупний дохід на одного члена домогосподарства) / 2589 грн(прожитковий мінімум на 1 січня 2023 року) / 2 (базовий коефіцієнт доходу для призначення субсидії) х 15% (базова норма плати за житлово-комунальні послуги) = 10,04%.

Розрахунок розміру обов’язкового платежу для домогосподарства:

-          10,04% (частка плати за послуги для домогосподарства) х 6931,36 грн (середньомісячний сукупний дохід домогосподарства) = 695,91 грн.

Розрахунок розміру субсидії:

-          1145,35 грн (розмір плати за житлово-комунальні послуги в межах соціальних норм і нормативів*) - 695,91 грн (розмір обов’язкового платежу для домогосподарства) = 449,44 грн

Розмір плати за житлово-комунальні послуги розраховується індивідуально для кожного домогосподарства з урахуванням переліку та вартості житлово-комунальних послуг, якими користується домогосподарство, та кількості членів у його складі.

 

Консультуємо дистанційно

6 червня цього року головний спеціаліст відділу обслуговування громадян №10 (сервісний центр) ГУ ПФУ у Київській області Олена  Салій  провела  зустрічі з громадянами за місцем проживання.

Під час спілкування з жителями Кагарличчини найпоширенішими були запитання щодо виплати субсидій та пільг на житлово-комунальні послуги, поновлення виплати пенсії по втраті годувальника, отримання допомоги на поховання, щодо перерахунків пенсій у 2023 році.

Також фахівець фонду розповіла про переваги отримання електронних послуг на вебпорталі Пенсійного фонду України. Зокрема, вона відзначила зручність послуги «Електронна трудова книжка», яка надає можливість дізнатися детальну інформацію про зарахований трудовий стаж, нараховану заробітну плату і сплачені страхові внески в електронному вигляді та “Пенсійний калькулятор”. Також Олена Салій роздала інформаційні буклети та поінформувала про можливість отримати консультації, зателефонувавши до Контакт-Центру Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області.