А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

Рішення про затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Кагарлицької міської територіальної громади

опубліковано: 06 листопада 2024 оновлено: 09 травня 2025

 

 КАГАРЛИЦЬКА МІСЬКА РАДА VIII СКЛИКАННЯ           

РІШЕННЯ 

31.10.2024 №5589 - 60  - VIІI                                                     м. Кагарлик 

Про затвердження  Порядку розміщення зовнішньої реклами на території Кагарлицької міської територіальної громади

З метою впорядкування розміщення зовнішньої реклами на території Кагарлицької міської територіальної громади, відповідно до Закону України «Про рекламу», Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 року №2067, враховуючи рекомендації постійної комісії міської ради з питань соціально-економічного розвитку, комунальної власності, житлово-комунального господарства,  промисловості, транспорту, зв’язку, будівництва торгівлі та побуту, регламенту, депутатської етики, забезпечення діяльності депутатів, законності та правопорядку, керуючись статтею 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,  сесія міської ради вирішила:

 1.     Затвердити «Порядок розміщення зовнішньої реклами на території Кагарлицької міської територіальної громади» згідно з додатком.

2.        Рішення набирає чинності з дня опублікування в засобах масової інформації.

3. Відділу організаційно-кадрової роботи апарату Кагарлицької міської ради забезпечити оприлюднення цього рішення протягом десяти днів з дня його прийняття.

4.    Визнати таким, що втратило чинність, рішення сесії Кагарлицької міської ради від 26.05.2016 № 94 - VІІІ -VІІ «Про затвердження «Правил розміщення зовнішньої реклами на території міста Кагарлика».

5.     Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань соціально-економічного розвитку, комунальної власності, житлово-комунального господарства,  промисловості, транспорту, зв’язку, будівництва торгівлі та побуту, регламенту, депутатської етики, забезпечення діяльності депутатів, законності та правопорядку.

 

Міський голова                                                    Олександр ПАНЮТА              

 

Додаток

                                                                                                      до рішення сесії Кагарлицької ради

                                                                                                                        від  31.10.2024 №  5589    -  60 - VIІІ

ПОРЯДОК

розміщення зовнішньої реклами на території

Кагарлицької міської територіальної громади

 1. Загальні положення

1.1. Порядок регулює відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах Кагарлицької міської територіальної громади (далі – Порядок), та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами.

1.2. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у наступних значеннях:

алея - дорога в парку, саду, сквері, лісопарку, на бульварі, обсаджена, як правило, з обох боків деревами та чагарниками;

виконавчий орган ради - виконавчий комітет сільської (сільський голова), селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міськдержадміністрації;

дозвіл - документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці;

місце розташування рекламного засобу - площа зовнішньої поверхні будинку, споруди, елемента вуличного обладнання або відведеної території на відкритій місцевості у межах населеного пункту, що надається розповсюджувачу зовнішньої реклами в тимчасове користування власником або уповноваженим ним органом (особою);

пішохідна доріжка - елемент дороги, призначений для руху пішоходів, облаштований у її межах чи поза нею і позначений дорожнім знаком;

спеціальні конструкції - тимчасові та стаціонарні рекламні засоби (світлові та несвітлові, наземні та неназемні (повітряні), плоскі та об'ємні стенди, щити, панно, транспаранти, троли, таблички, короби, механічні, динамічні, електронні табло, екрани, панелі, тумби, складні просторові конструкції, аеростати, повітряні кулі тощо), які використовуються для розміщення реклами;

вивіска чи табличка - елемент на будинку, будівлі або споруді з інформацією про зареєстроване найменування особи, знаки для товарів і послуг, що належать такій особі, вид її діяльності (якщо це не випливає із зареєстрованого найменування особи), час роботи, що розміщений на зовнішній поверхні будинку, будівлі або споруди не вище першого поверху або на поверсі, де розташовується власне чи надане у користування особі приміщення (крім, випадків, коли суб’єкту господарювання належить на праві власності або користування вся будівля або споруда), біля входу у таке приміщення, який не є рекламою.

1.3. Інші терміни застосовуються у значенні, наведеному в Законі України «Про рекламу», Типових правилах розміщення зовнішньої реклами, затверджених  постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (далі - Типові правила).

1.4. Дія цього Порядку поширюється на всю територію Кагарлицької міської територіальної громади, включаючи розташування рекламних засобів на будинках (будівлях) і спорудах, у тому числі на відкритих майданчиках, на вулицях (дорогах), площах тощо, у зелених зонах, інших об’єктах, розташованих на відкритій місцевості, незалежно від форм власності та відомчого підпорядкування. Порядок є обов’язковими для виконання всіма учасниками рекламної діяльності – фізичними та юридичними особами.

1.5. Зовнішня реклама розміщується на підставі дозволів, виданих на підставі рішень виконавчого комітету Кагарлицької міської ради та у відповідності до цього Порядку.

1.6. Видача (відмова у видачі) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Справляння плати за видачу зазначених дозволів Виконавчим комітетом Кагарлицької міської ради забороняється.

1.7. На територіях, будинках і спорудах зовнішня реклама розміщується за згодою їх власників або уповноважених ними органів (осіб) з урахуванням архітектурних, функціонально-планувальних, історико-культурних чинників, типології елементів місцевого середовища та з дотриманням правил благоустрою територій населених пунктів.

2. Повноваження робочого органу

2.1. Робочим органом для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами на території Кагарлицької міської територіальної громади (далі робочий орган) є Робочий орган з питань розміщення зовнішньої реклами на території Кагарлицької міської територіальної громади. Робочий орган не вправі подавати заяву та одержувати дозвіл на розміщення зовнішньої реклами.

У процесі регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами робочим органом залучаються на громадських засадах представники галузевих рад підприємців, об'єднань громадян та об'єднань підприємств, які провадять діяльність у сфері реклами.

2.2. До повноважень робочого органу належать:

2.2.1. розгляд заяв розповсюджувачів зовнішньої реклами на надання дозволу;

2.2.2. надання у разі потреби розповсюджувачам зовнішньої реклами архітектурно-планувальних завдань на опрацювання проектно-технічної документації для розташування складних (дахових) рекламних засобів;

2.2.3. підготовка проекту рішення виконавчого органу ради щодо надання дозволу (у тому числі погодження з органами та особами згідно п. 4 Порядку) чи про відмову у його наданні;

2.2.4. видача дозволу на підставі рішення виконавчого комітету Кагарлицької міської ради;

2.2.5. ведення інформаційного банку даних місць розташування рекламних засобів, плану їх розміщення та надання в установленому порядку інформації для оновлення даних містобудівного кадастру населених пунктів;

2.2.6. подання територіальним органам спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів матеріалів про порушення порядку розповсюдження та розміщення реклами;

2.2.7. підготовка і подання виконавчому комітету Кагарлицької міської ради пропозицій щодо розмірів плати за надання послуг робочим органом на підставі калькуляції витрат для прийняття відповідного рішення.

2.2.8. Робочий орган здійснює інші повноваження відповідно до законодавства.

3. Порядок надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами

3.1. Для одержання дозволу заявник подає Робочому органу заяву за формою згідно з Додатком 1, до якої додаються:

- фотокартка або комп'ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу;

- ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.

3.2. За наявності документів, передбачених пунктом 3.1. цих Правил, відомості про заяву у той же день вносяться робочим органом до внутрішнього реєстру заяв та дозволів на розміщення зовнішньої реклами (журналу), який ведеться у довільній формі.

3.3. Робочий орган протягом двох робочих днів з дня реєстрації заяви перевіряє місце розташування рекламного засобу, зазначене у заяві, на предмет надання на заявлене місце зареєстрованого в установленому порядку дозволу за формою, встановленою Додатком 2.

У разі прийняття рішення про відмову у видачі дозволу робочий орган надсилає заявникові вмотивовану відповідь із зазначенням підстав, передбачених законом.

  Строк видачі дозволу згідно форми, встановленої Додатком 2 Порядку або надання письмового повідомлення про відмову у його видачі становить 10 робочих днів.

4. Погодження дозволу

4.1. Видача дозволу погоджується робочим органом з власником місця або уповноваженим ним органом (особою), а також з:

Мінкультури - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках національного значення, в межах зон охорони цих пам’яток, історичних ареалів населених місць;

органом виконавчої влади - Київською обласною державною адміністрацією - у разі розміщення зовнішньої реклами на пам’ятках місцевого значення, а також в межах зон охорони цих пам’яток;

утримувачем інженерних комунікацій - у разі розміщення зовнішньої реклами в межах охоронних зон цих комунікацій;

Агентством відновлення або власниками автомобільних доріг та Національною поліцією - у разі розміщення зовнішньої реклами у межах смуги відведення автомобільних доріг.

 Перелік органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, є вичерпним.

Дії щодо отримання зазначених погоджень вчиняються робочим органом без залучення заявника протягом строку, встановленого для отримання дозволу.

Для здійснення погодження робочий орган не пізніше дня, що настає за днем одержання документів від заявника, надсилає їх копії у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді вищезазначеним органам, та встановлює строк розгляду зазначених документів.

За результатами дозвільної (погоджувальної) процедури вищезазначені органи надають погодження, які у паперовому або електронному (шляхом сканування) вигляді надсилаються робочому органу.

У разі ненадання органами погодження протягом встановленого строку погоджень вважається, що видачу дозволу погоджено.

4.2. Під час надання дозволу втручання у форму рекламного засобу та зміст реклами забороняється.

4.3. Робочий орган протягом не більш як двох робочих днів з дати одержання від органів та осіб, з якими погоджується видача дозволу, готує проект рішення виконавчого комітету.

4.4. Виконавчий комітет приймає рішення про надання дозволу або про відмову у його наданні.

4.5.             Робочий орган протягом десяти днів з дати реєстрації дозволу надає органам державної податкової служби інформацію про розповсюджувачів зовнішньої реклами, яким надано дозвіл.

4.6.             Дозвіл надається строком на п'ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві.

4.7.         Виданий у встановленому порядку дозвіл є підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов'язаних з розташуванням рекламного засобу.

4.8.    Після розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами у п'ятиденний строк зобов'язаний подати робочому органу фотокартку місця розташування рекламного засобу (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів).

4.9.             У разі зміни містобудівної ситуації, проведення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу, які зумовлюють необхідність зміни місця розташування рекламного засобу, робочий  орган у семиденний строк письмово повідомляє про це розповсюджувача зовнішньої реклами. У десятиденний строк з початку зміни містобудівної ситуації, реконструкції, ремонту, будівництва робочий орган надає розповсюджувачу зовнішньої реклами інформацію про інше рівноцінне місце. У разі досягнення згоди щодо нового місця розташування рекламного засобу вносяться зміни у дозвіл.

Відшкодування витрат, пов'язаних з демонтажем та монтажем рекламного засобу на новому місці, здійснюється власником рекламного засобу.

Плата за надання робочим органом послуг, пов'язаних із зміною місця розташування рекламного засобу, не справляється. Строк дії дозволу продовжується на час, необхідний для вирішення питання про надання рівноцінного місця. Після закінчення реконструкції, ремонту, будівництва на місці розташування рекламного засобу розповсюджувач зовнішньої реклами має пріоритетне право на розташування рекламного засобу на попередньому місці.

4.10.         Плата за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності, встановлюється відповідно до Порядку визначення розміру плати за тимчасове користування місцями для розміщення об’єктів зовнішньої реклами, які перебувають у комунальній власності Кагарлицької міської територіальної громади (Додаток 3), а місцем, що перебуває у державній або приватній власності, - на договірних засадах з його власником або уповноваженим ним органом (особою). При цьому площа місця розташування рекламного засобу визначається як сума площі горизонтальної проекції рекламного засобу на це місце та прилеглої ділянки завширшки 0,5 метра за периметром горизонтальної проекції цього засобу. Для неназемного та недахового рекламного засобу площа місця дорівнює площі вертикальної проекції цього засобу на уявну паралельну їй площину.

4.11.         Плата за тимчасове користування місцями розташування рекламних засобів, що перебувають у комунальній власності вноситься на підставі договору про надання в користування місць, які знаходяться в комунальній власності  для розміщення об’єктів зовнішньої реклами (Додаток  4).  

4.12.         Розмір плати за тимчасове користування місцем розташування рекламного засобу не може встановлюватися залежно від змісту реклами. 

5.                   Вимоги до розміщення зовнішньої реклами 

5.1.             Зовнішня реклама повинна відповідати таким вимогам:

5.1.1. розміщуватися з додержанням вимог техніки безпеки, зазначених у пунктах 5.6-5.9 цього Порядку;

5.1.2. розміщуватися із забезпеченням видимості дорожніх знаків, світлофорів, перехресть, пішохідних переходів, зупинок транспорту загального користування та не відтворювати зображення дорожніх знаків;

5.1.3. освітлення зовнішньої реклами не повинно засліплювати учасників дорожнього руху, а також не повинно освітлювати квартири житлових будинків;

5.1.4. фундамент наземної зовнішньої реклами, що виступає над поверхнею землі, може бути декоративно оформлений;

5.1.5. на опорах наземної зовнішньої реклами, що розміщується вздовж проїжджої частини вулиць і доріг, за вимогою уповноваженого підрозділу Національної поліції наноситься вертикальна дорожня розмітка із світлоповертаючих матеріалів заввишки до 2 метрів від поверхні землі;

5.1.6. нижній край зовнішньої реклами, що розміщується над проїжджою частиною вулиць і доріг, у тому числі на мостах, естакадах тощо, повинен розташовуватися на висоті не менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття;

5.1.7. у місцях, де проїжджа частина вулиці межує з цоколями будівель або огорожами, зовнішня реклама може розміщуватися в одну з фасадами будівель або огорожами лінію.

5.2. Забороняється розташовувати рекламні засоби:

5.2.1. на пішохідних доріжках та алеях;

5.2.2. у населених пунктах на висоті менш як 5 метрів від поверхні дорожнього покриття, якщо їх рекламна поверхня виступає за межі краю проїжджої частини.

5.3. Розміщення зовнішньої реклами на пам'ятках історії та архітектури і в межах зон охорони таких пам'яток, в межах об'єктів природно-заповідного фонду дозволяється за погодженням з відповідним центральним або місцевим органом виконавчої влади у сфері охорони культурної спадщини та об'єктів природно-заповідного фонду.

5.4. Забороняється зовнішня реклама тютюнових виробів, предметів, повʼязаних з їх вживанням, трав'яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, реклама знаків для товарів і послуг, інших обʼєктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, предмети, повʼязані з їх вживанням, травʼяні вироби для куріння, електронні сигарети, заправні контейнери, пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння

5.5. Перелік обмежень та заборон щодо розміщення зовнішньої реклами, встановлений пунктами 5.1-5.4 цього Порядку, є вичерпним.

5.6.  Розроблення необхідної технічної документації, монтаж (демонтаж) рекламного засобу здійснюється спеціалізованими підприємствами, установами та організаціями.

5.7. Розташування дахових рекламних засобів забороняється без попередньої технічної експертизи спеціалізованих підприємств, установ та організацій.

5.8. Підключення рекламних засобів до існуючих мереж зовнішнього освітлення здійснюється відповідно до вимог, передбачених законодавством.

5.9. Розташування рекламних засобів у межах охоронних зон інженерних комунікацій дозволяється за погодженням з утримувачем зазначених комунікацій.

5.10. Відповідальність за технічний стан рекламних засобів, порушення вимог техніки безпеки під час розташування та експлуатації рекламних засобів несе розповсюджувач зовнішньої реклами згідно із законодавством.

5.11. Розташування рекламних засобів на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів та зупинок транспорту загального користування дозволяється за погодженням з уповноваженим підрозділом Національної поліції .

5.12. Рекламні засоби забезпечуються маркуванням із зазначенням на каркасі рекламного засобу найменування розповсюджувача зовнішньої реклами, номера його телефону, дати видачі дозволу та строку його дії.

5.13. Вивіски чи таблички:

повинні розміщуватися без втручання у несучі конструкції, легко демонтуватися, щоб не створювати перешкод під час робіт, пов’язаних з експлуатацією та ремонтом будівель і споруд, на яких вони розміщуються;

не повинні відтворювати зображення дорожніх знаків;

не повинні розміщуватися на будинках або спорудах - об’єктах незавершеного будівництва;

площа поверхні не повинна перевищувати 3 кв. метрів.

Забороняється вимагати від суб’єктів господарювання будь-які документи для розміщення вивісок чи табличок, не передбачені законодавством.

5.14. Демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих Правил, здійснюється у разі:

припинення юридичної особи або припинення діяльності фізичної особи - підприємця;

невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам;

порушення благоустрою території.

Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб - підприємців, якими вони були встановлені.

6. Контроль за дотриманням Порядку та відповідальність

за його порушення

6.1. Контроль за додержанням цього Порядку здійснює виконавчий комітет Кагарлицької міської ради та інші органи відповідно до законодавства.

6.2. У разі порушення Порядку розповсюдження та розміщення реклами член Робочого органу  за додержанням цього Порядку, готує проект звернення до розповсюджувача зовнішньої реклами з вимогою усунення порушень у визначений строк.

6.3. У разі невиконання цієї вимоги виконавчим комітетом Кагарлицької міської ради подається інформація спеціально уповноваженому органу виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

6.4. Розповсюджувач зовнішньої реклами, винний у порушенні цих Правил, несе відповідальність згідно із законодавством.

 

   Секретар ради                                                       Людмила ДЕМИДЕНКО

 

1.  ДОДАТКИ