А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

Як роботодавцю отримати компенсацію за працевлаштування людини з інвалідністю

опубліковано: 29 вересня 2023 оновлено: 17 липня 2024

Роботодавець, який  надав роботу людині з першою  або другою группою  інвалідності та підлаштував  під  її потреби робоче  місце, може  отримати  грошову  компенсацію у сумі, що не перебільшує:

● 100,5 тис. грн – за осіб з інвалідністю І групи;

● 67 тис. грн – за осіб з інвалідністю ІІ групи.

 

Що ж можна  купити?

Перелік  допоміжних  засобів  досить великий. Він, зокрема,  включає  такі  позиції:  

●меблі та фурнітура для робочих  місць;

●комп’ютери та оргтехніка;

●програмне  забезпечення;

●поручні та бруси; 

●машини для виробництва та оброблення;

●засоби для захисту  здоров’я і безпеки на робочих  місцях  тощо.

Більш  докладни  перелік  допоміжних  засобів для облаштування  робочого  місця  працевлаштованої особи з інвалідністю  викладений у додатку 1 до Порядку надання роботодавцям компенсації фактичних витрат за облаштування робочих місць працевлаштованих осіб з інвалідністю: http://surl.li/ljjdq

Як отримати  компенсацію? 

Після  облаштування  робочого  місця для працевлаштованої  людини з інвалідністю  роботодавець  впродовж 90 днів  може подати заяву про надання  відшкодування  вартості  витрат  до Центру  зайнятості за місцем  провадження  своєї  господарської  діяльності. 

Контакти центрів зайнятості Київської області тут: http://surl.li/clyqi

До заявиhttp://surl.li/lnoyz, в якій  зазначаються  відомості про роботодавця та найманого  працівника, необхідно  додати:​

·         копію документу, що  підтверджує  працевлаштування особи (наказ/розпорядження про прийняття на роботу або  примірник трудового договору чи  відомості про трудову  діяльність з реєстру  застрахованих  осіб Державного реєстру  загальнообов’язкового державного соціального  страхування);​

·         документи, що  підтверджують  придбання  допоміжних  засобів для облаштування  робочого  місця (договір, рахунок-фактура, рахунок, квитанція, накладна тощо).

Центр зайнятості  після  розгляду  наданих  роботодавцем  документів у десяти денний  термін  приймає  рішення про надання  компенсації  або  відмову в її  наданні. 

Чому  можна  отримати  відмову? 

Відмову  можна  отримати у випадках, якщо  роботодавець:

●має  заборгованості  зі  сплати  податків, заробітної плати, єдиного  внеску, є банкрутом  або  протии  нього порушено справу про банкрутство (ліквідацію);

●надав  неповний пакет документів  або  зазначив  недостовірні  відомості  щодо себе та працівника;

●здійснює  господарську  діяльність на території  Росіїа  бо  Білорусі;

●проти  нього  запроваджені  спеціальні  економічні  санкції  тощо.

Докладніше про перелік  критеріїв, за якими не надається  така  компенсація, викладений в п. 7 Порядку.

Роботодавець  має право на одноразове  доопрацювання заяви та наданих  документів. Після  надання  доповнених/доопрацьованих  документів  рішення про надання  або  відмову в наданні  компенсації  приймається  регіональним Центром зайнятості  протягом  п’яти  робочих  днів з дня повторного подання  роботодавцем  документів.

Київська  обласна служба зайнятості  надає  онлайн консультації  через телеграм-канал обласного центру зайнятості: https://t.me/fnLlSCkuIls1ZjVi

Пропонуємо  ознайомитися з інформацією  щодо  актуальних  подій у роботі  Київської  обласної  служби  зайнятості на наших ресурсах:

Фейсбук-сторінці:  https://www.facebook.com/kyivobl

Інстаграм-сторінці: https://www.instagram.com/kobl_cz/

на сайті  Київського ОЦЗ  https://kir.dcz.gov.ua/