А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

ПЕНСІЙНИЙ ФОНД ІНФОРМУЄ

опубліковано: 26 листопада 2023 оновлено: 17 липня 2024

Відділ  обслуговування громадян № 10 (сервісний центр)  ГУ ПФУ у Київській області інформує: 

Е-кабінет нотаріуса на вебпорталі ПФУ

Удосконалення системи обслуговування відвідувачів, це одне з головних завдань, яке ставить перед собою Пенсійний фонд України.

Так, з серпні 2023 року на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України розпочав роботу електронний кабінет нотаріуса.

Завдяки новому електронному сервісу нотаріуси мають можливість надсилати до Фонду звіти про укладені договори купівлі-продажу нерухомого майна та сплату збору на обов’язкове державне пенсійне страхування.

Довідково:

Звіти подаються до 20 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

Скористатися послугою можуть нотаріуси, які авторизувалися на вебпорталі за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Для подачі звіту через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України нотаріусам потрібно виконати такі кроки:

-          зайти на вебпортал (https://portal.pfu.gov.ua) та натиснути кнопку “Вхід”. У вікні, що відкриється, в полі “Бажаєте увійти як” обрати категорію “Нотаріус”, зазначити акредитований центр сертифікації ключів (АЦСК), який видав КЕП, прикріпити файл ключа (з файлового носія чи з токена) та ввести пароль;

-          в особистому кабінеті для формування нового звіту натиснути кнопку “Новий звіт”;

-          заповнити всі обов’язкові поля електронного документа, що з’явиться на екрані;

-          після введення необхідних даних натиснути кнопку “Сформувати звіт”;

-          переглянути сформований електронний звіт та надіслати документ до Фонду.

Надісланий звіт реєструється автоматично, а нотаріусу в електронний кабінет на вебпорталі надходить відповідна квитанція.

У квитанції зазначаються реквізити прийнятого або неприйнятого (із зазначенням причини) звіту.

Для пошуку та перегляду в особистому кабінеті звітів, сформованих нотаріусом раніше, потрібно ввести необхідні запити, обравши відповідні поля: “Рік звіту”; “Квартал”; “Тип звіту”; “Статус звіту”; “Дата подання звіту”; “Звіт” (посилання для завантаження-відкриття звіту з електронного архіву); “Квитанція”.

Щодо Постанови Уряду про те, що фінансова підтримка домогосподарств, які опалюють своє житло дровами та вугіллям

Хто з громадян матиме право на призначення пільги або субсидії на тверде пічне паливо?

Відповідаємо: підвищення виплат буде здійснено всім громадянам, які мають право на призначення пільги або субсидії на тверде пічне паливо, крім тих, яким за рахунок програм міжнародних гуманітарних агенцій уже було здійснено виплату на придбання твердого палива на 2023-2024 опалювальний період (у розмірі, який є не меншим за розміри, визначені експериментальним проєктом).

Для того, щоб кожна родина, яка обігріває в зимовий період своє житло дровами чи вугіллям, могла впевнено пройти зимовий період, Уряд ухвалив рішення, яке суттєво підвищить допомогу на придбання твердого пічного палива для тих, хто потребує такої підтримки. 

Станом на 7 листопада, близько 1,3 млн українських домогосподарств отримують житлову субсидію (з них – понад 200 тис. господарств вже отримали субсидію на тверде пічне побутове паливо); ще 1,2 млн сімей отримують пільги на оплату житлово-комунальних послуг (з них – понад 100 тис. родин теж отримали пільгу на тверде пічне побутове паливо).

Відповідно до Постанови від 07.11.2023 р. № 1173 «Про реалізацію експериментального проекту щодо надання додаткової підтримки населенню на придбання твердого пічного побутовогопалива у 2023-2024 роках», яка була розроблена Мінсоцполітики та ухвалена Урядом, суттєво збільшено обсяг фінансової підтримки домогосподарств, які опалюють своє житло дровами та вугіллям.

Проєкт реалізується спільно з міжнародними партнерами України, зокрема УВКБ ООН, яке профінансує частину підвищених виплат. 

Згідно з ухваленим рішенням Уряду,  нормативи для опалення житлового приміщення на опалювальний сезон 2023-2024 збільшаться в середньому в 4 рази і становитимуть

для надання пільг: 

– на вугілля – 1,87 т; на дрова – 6,22 т 

надання субсидії: 

– на вугілля – 2,23 т; на дрова – 7,41 т 

Також рішення Уряду враховує збільшення ринкових цін на вугілля і деревину, що відбулось за останні роки. Відтак, громадяни, які отримують житлово-комунальні субсидії і пільги на ці види палива, отримають допомогу, яка дозволить покрити більшу частину видатків домогосподарств на придбання цих видів палива. 

Разом, це означає, що розмір фінансової підтримки для українців, які користуються для опалення вугіллям або дровами, зросте у декілька разів. 

До цього часу загальний граничний розмір субсидії на тверде пічне побутове паливо становив6973 грн на домогосподарство на рік. З урахуванням нового підходу, сукупний обсяг фінансової підтримки на одне домогосподарство може досягати 16 234 грн на рік. 

Розмір субсидії, і додаткової підтримки на придбання твердого пічного палива, розраховується індивідуально для кожного домогосподарства, і залежить від доходів родини: чим менші доходи, тим більшу частину витрат на паливо, в межах нормативу, оплатить держава та міжнародні партнери. 

Підвищення виплат буде здійснено всім громадянам, які мають право на призначення пільги або субсидії на тверде пічне паливо, крім тих громадян, яким за рахунок програм міжнародних гуманітарних агенцій вже було здійснено виплату на придбання твердого палива на 2023-2024 опалювальний період у розмірі, який є не меншим за розміри, визначені даним проєктом. 

Ця постанова Кабінету Міністрів є важливим прикладом синергії дій українського Уряду та міжнародних партнерів. Завдяки такій співпраці стало можливим забезпечити підтримку сотень тисяч українців по всій країні. Ми надзвичайно вдячні міжнародним донорам за системну підтримку України у цей час.

Звертаємо увагу, що для перерахунку розміру виплат пільг та субсидії на тверде пічне побутове паливо в поточному році НЕ потрібно спеціально звертатися до Пенсійного фонду України. 

Якщо вашій родині вже призначено житлово-комунальну пільгу або субсидію на придбання твердого пічного палива, – вам перерахують її розмір автоматично. Але вам необхідно надати згоду Пенсійному фонду на передання ваших даних міжнародному донору для оплати вам підвищеного розміру підтримки, відповідно до даного Рішення. Згоду можна надати у відповідь на смс-повідомлення, яке надійде родинам, які вже отримують субсидії на тверде пічне паливо, або ж через електронний кабінет Пенсійного фонду України, або ж звернувшись до відділення ПФУ. 

Якщо пільга або субсидія ще не призначена, але Ви потребуєте підтримки держави – необхідно звернутися за нею до ПФУ у загальноприйнятому порядку і подати відповідну заяву.

Нагадуємо, що на порталі @Дія ви можете подати заяву про отримання субсидії на оплату комунальних послуг, газу та палива

Отже, хто може отримати субсидію:

-          людина, яка зареєстрована в житловому приміщенні

-          особа, яка не зареєстрована, але фактично проживає на підставі договору оренди

-          внутрішньо переміщена особа, яка фактично проживає без укладення договору оренди

-          неповнолітня дитина, яка залишилася без батьківської опіки і має офіційного представника чи опікуна

-          недієздатна особа працездатного віку, над якою встановлено опіку

-          індивідуальний забудовник, будинок якого не прийнято в експлуатацію, але нараховується плата за житлово-комунальні послуги.

Незабаром форма подачі заяви спроститься. Наразі до тестування сервісу можуть долучитись користувачі Дії, які мають: українське громадянство, картку платника податків (РНОКПП) та підстави для отримання субсидії.

Зареєструватися на бета-тест можна за посиланням: https://t.me/diia_beta_bot?start=home

Створення більш гнучкого механізму отримання соціальної підтримки та послуг передбачає, що збір всієї інформації, необхідної для призначення субсидії, тепер буде завданням держави, а не громадян.

Продовжуємо працювати та впроваджувати сучасні технології та електронні сервіси, щоб побудувати доступну соціальну підтримку.

Для надання додаткової підтримки на придбання твердого палива одержувачі житлових субсидій а пільг мають надати згоду на збір, передачу та обробку персональних даних.

Визначено три способи надання згоди на передачу та обробку персональних даних партнерам для отримання додаткової підтримки на придбання твердого пічного побутового палива в опалювальному сезоні 2023 –2024 років:

-          шляхом надання відповіді на отримане смс-повідомлення;

-          через особистий кабінет субсидіанта / пільговика на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України;

-          шляхом подання заяви (довільної форми) до будь-якого зручного сервісного центру Пенсійного фонду України.

Згоду необхідно надати до 1 грудня 2023 року

Особам, які набули право на отримання виплати житлової субсидії або пільги на придбання твердого пічного побутового палива і які раніше вже надавали згоду на збір, передачу та обробку своїх персональних даних та даних членів домогосподарства Міністерству соціальної політики України або Пенсійному фонду України для виплати будь-якої іншої грошової допомоги від міжнародних організацій, зокрема, в рамках реалізації проекту щодо здійснення додаткових заходів соціальної підтримки окремих категорій населення (з числа пенсіонерів та/або внутрішньо переміщених осіб), повторно надавати таку згоду не потрібно.

Як надати згоду на збір, передачу та обробку своїх персональних даних та даних членів домогосподарства для отримання додаткової підтримки від міжнародних партнерів?

Такі одержувачі додаткової підтримки 23 листопада у своїх особистих кабінетах на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду Україниу розділі “Мої повідомлення“ отримали відповідне повідомлення.

Ті одержувачі додаткової підтримки, які раніше не надавали згоду на збір, передачу та обробку персональних даних у своїх особистих кабінетах на вебпорталі електронних послуг Фонду у розділі “Мої повідомлення“ отримали повідомлення про необхідність надати згоду на збір, передачу та обробку їх персональних даних та даних членів їхнього домогосподарства.

Для надання згоди на збір, передачу та обробку своїх персональних даних та даних членів домогосподарства для отримання додаткової підтримки від міжнародних партнерів таким особам необхідно:

  1. 1.    У вкладці “Дистанційне інформування“, у разі надання згоди, поставити позначкунапроти поля “Згода на передачу та обробку персональних даних урядам іноземних держав, міжнародним організаціям, донорським установам для отримання додаткової підтримки населенням, в тому числі на придбання твердого пічного побутового палива в опалювальному сезоні 2023—2024 років” та натиснути кнопку “Зберегти“.
  2. 2.    Після передачі інформації відповідна ознака встановиться в електронній особовій справі одержувача житлової субсидії / пільги.

Крім того, одержувачі додаткової підтримки, які раніше не надавали згоду на збір, передачу та обробку персональних даних отримали від Пенсійного фонду України на номери телефонів, зазначені в їх особових справах, смс-повідомлення, в якому зазначений спосіб надання такої згоди.

До реалізації на вебпорталі ПФУ спеціальної опції з подання повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, підприємство подавало ці повідомлення у паперовій формі. Чи потрібно подавати ці повідомлення повторно у новому форматі?

Не потрібно, оскільки передбачено, що повідомлення про виплату коштів застрахованим особам подаються страхувальниками через Єдиний державний вебпортал електронних послуг або вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, або у паперовій формі (пункт 1 Постанови правління Пенсійного фонду України від 21.12.2022 №28-3 “Деякі питання фінансування для здійснення виплат та надання соціальних послуг, визначених Законом України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування”, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.12.2022 за № 1703/39039).

Тобто, страхувальник може обрати один із способів подання до органу Пенсійного фонду України повідомлення про виплату коштів. Дублювати раніше подані повідомлення про виплату коштів застрахованим особам в електронному форматі не потрібно.

Син навчається у ВНЗ на стаціонарі, проте стипендію не отримує. Як буде враховано його доходи при призначенні субсидії нашому домогосподарству?

У разі, коли особа, яка проживає разом із батьками, протягом періоду, за який враховуються доходи для обчислення субсидії, навчалася за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти, до середньомісячного сукупного доходу домогосподарства зараховується 0,5 розміру мінімальної заробітної плати станом на кінець періоду, за який враховуються доходи (пункт 14 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №632).

Наприклад, якщо субсидія призначається з початку опалювального сезону 2023 – 2024 років, для розрахунку враховуються доходи членів домогосподарства за I і II квартали 2023 року. Відповідно до середньомісячного сукупного доходу домогосподарства, до складу якого входить студент, при розрахунку субсидії зараховується 3 350 грн (6700* грн х 0,5) та доходи, отримані іншими членами домогосподарства.

*Розмір мінімальної заробітної плати станом на червень 2023 року – 6 700 грн (Закон України “Про Державний бюджет України на 2023 рік“).

Чи може особа з інвалідністю з дитинства одночасно отримувати і пенсію по втраті годувальника, і соціальну допомогу?

Особа з інвалідністю з дитинства, якій інвалідність встановлено у віці до 18 років та яка отримує державну соціальну допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю”, може одночасно отримувати пенсію у зв’язку з втратою годувальника, за наявності такого права.

Як на вебпорталі Фонду подати повідомлення про виплату коштів застрахованим особам?

Після оплати листків непрацездатності за рахунок страхових коштів роботодавець має зобов’язання відзвітувати про проведені виплати та надіслати до Пенсійного фонду України відповідне повідомлення.

Строк для надсилання такого повідомлення – протягом місяця з дня проведення виплати.

Подати повідомлення про виплату коштів можна в електронному вигляді на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua).

Алгоритм дій для подання повідомлення наступний.

  1. Зайдіть в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України та на панелі зліва оберіть опцію “Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам”.

2. У новому вікні визначте параметри пошуку заяв-розрахунків, за якими потрібно подати повідомлення про виплату коштів, обравши необхідний критерій: період їх формування чи номер листка непрацездатності.

3. У кінці пошукової форми натисніть кнопку “Пошук”.

4. Із обраних системою (за вказаними параметрами) заяв-розрахунків зі статусом “Оплачено” оберіть ту, за якою потрібно подати повідомлення про виплату коштів, натиснувши на її номер.

5. В полі “Додаток про тимчасову непрацездатність”, оберіть потрібний лікарняний та натисніть копку “Створити повідомлення”.

6. У полі “Дані щодо виплати” оберіть необхідне поле, натисніть піктограму з олівцем.

7. У вікні, що відкриється, система автоматично «підтягне» суми виплат. Заповніть інші обов’язкові поля та натисніть “Продовжити”.

8. Після цього натисніть кнопку “Сформувати повідомлення”.

9. Сформоване повідомлення підпишіть кваліфікованим електронним підписом та відправте до Пенсійного фонду України, для цього варто натиснути кнопку “Підписати та відправити в ПФУ”. Кнопку “Зберегти” варто використовувати час від часу, якщо повідомлення про виплату коштів застрахованим особам містить багато листків непрацездатності.

Зверніть увагу! Після внесення дати виплати страхових коштів в перший листок непрацездатності, система автоматично присвоїть відповідну дату всім листкам непрацездатності, які містяться у повідомленні. За необхідності є можливість відкорегувати значення дати (якщо вона відрізняється від присвоєної). 

Отримати підтвердження, що повідомлення про виплату коштів застрахованим особам отримане Фондом, можна обравши опцію “Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (пошук)”.

Пенсія у зв’язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин.

Непрацездатні члени сім’ї особи, зниклої безвісти за особливих обставин, мають право на призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника.

Перелік непрацездатних членів сім’ї, які мають право на такий вид пенсії, визначено статтею 36 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“ (https://t.ly/Ujg0c).

Заява про призначення пенсії у зв’язку з втратою годувальника та необхідні документи (перелік за посиланням) подаються до сервісного центру головного управління Пенсійного фонду України. Звернутись за призначенням пенсії у зв’язку з втратою годувальника можна також через вебпортал електронних послуг Фонду (portal.pfu.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису або через засоби порталу державних послуг Дія. У такому випадку до заяви додаються скановані копії оригіналів документів.

Обов’язково до пакету документів необхідно додати витяг з Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Пенсія призначається незалежно від тривалості страхового стажу, наявного у особи, зниклої безвісти за особливих обставин.

Право на отримання пенсії у зв’язку з втратою годувальника виникає через один місяць з дня внесення інформації про безвісне зникнення особи до Єдиного реєстру осіб, зниклих безвісти за особливих обставин.

Пенсія призначається відповідно до положень Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування“.

Важливо:

Пенсія у зв’язку з втратою годувальника за особу, зниклу безвісти за особливих обставин, нараховується за весь час, протягом якого зберігається правовий статус зниклої особи.