ІНФОРМУЄ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
АКТУАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ВІД ГУ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
1. Мінімальне податкове зобов’язання для власників землі: формула розрахунку та терміни сплати
Головне управління ДПС у Київській області повідомляє, що з 2022 року в Україні для фізичних осіб, які є власниками та/або користувачами земельних ділянок, віднесених до сільськогосподарських угідь, запроваджено поняття мінімального податкового зобов'язання (МПЗ). Це нововведення, передбачене Законом України № 1914 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень».
Платниками МПЗ є резиденти, які володіють та/або користуються (орендують, суборендують, на умовах емфітевзису, постійно користуються) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь (п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України).
Як визначається МПЗ?
Підпунктом 170.14.3 п. 170.14 ст. 170 Кодексу встановлено, що визначення загального мінімального податкового зобов’язання фізичним особам, які не зареєстровані як фізичні особи – підприємці, здійснюється контролюючими органами за податковою адресою таких осіб до 1 липня року, наступного за звітним.
Мінімальне податкове зобов’язання обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру та/або на підставі оригіналів чи належним чином засвідчених копій відповідних документів платника податків, зокрема документів, що підтверджують право власності/користування.
Звертаємо увагу, що платниками податку до бюджету сплачується лише позитивне значення різниці між сумою загального мінімального податкового зобов’язання та сумою сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
До загальної суми сплачених протягом податкового (звітного) року податків, зборів, платежів для платника податку – фізичної особи включаються: податок на доходи фізичних осіб та військовий збір з доходів від продажу власної сільськогосподарської продукції; земельний податок за земельні ділянки, віднесені до сільськогосподарських угідь (п.п. 170.14.5 п. 170.14 ст. 170 Кодексу).
Розрахунок суми МПЗ
Розрахункова сума МПЗ визначається за формулами, встановленими статтею 38 прим 1 ПКУ, залежно від наявності нормативної грошової оцінки земельної ділянки або нормативної грошової оцінки 1 гектара ріллі по Автономній Республіці Крим або по області. При цьому враховуються коефіцієнт індексації та кількість календарних місяців, протягом яких земельна ділянка перебуває у власності, оренді, користуванні на інших умовах.
Джерела: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/883607.html
2. Як сплатити податки через Електронний кабінет?
Електронний кабінет надає можливість фізичним особам після ідентифікації за допомогою платіжної системи сплатити податки, збори, платежі за допомогою платіжної картки або за допомогою QR-коду.
5 простих кроків як сплатити податки швидко, не виходячи з дому:
Крок 1. Увійти до приватної частини електронного кабінету.
Крок 2. Обрати режим «Стан розрахунків з бюджетом».
Крок 3. Обрати податок, який необхідно сплатити, та одну з платіжних систем.
Крок 4. Завершити заповнення платіжного документа.
Крок 5. Сплатити податок.
Або обрати одну із платіжних систем, вказати реквізити платіжної карти, підтвердити операцію. Платіжне доручення автоматично заповнюється на підставі облікових даних платника та відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджету.
Як записатись онлайн до електронної черги ?
До електронної черги для відвідування ЦОП можна записатись онлайн на Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі за посиланням: zir.tax.gov.ua/main/queue/.
Також попередній запис на отримання послуг у ЦОП доступний через Контакт-центр ДПС за телефоном 0800-501-007.
Джерела: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/883738.html
3. Ефективність та зручність: динаміка надання адміністративних послуг на Київщині
Головне управління ДПС у Київській області активно працює над створенням комфортних умов для платників податків, забезпечуючи якісне надання адміністративних послуг. Наразі, статистика свідчить про стабільне зростання попиту на послуги, що є показником ефективної роботи служби.
За січень-лютий 2025 року працівниками управління податкових сервісів та державних податкових інспекцій надано 28765 адміністративних послуг, що на 2771 більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Найбільш затребуваними серед платників податків залишаються:
· видача картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків –20574. Перевищення січня – лютого 2024 року становить - 5294;
· внесення до паспорта громадянина України (у формі книжечки) відмітки про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта – 30;
· видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору – 2182;
· реєстрація реєстратора розрахункових операцій – 926;
· реєстрація програмного реєстратора розрахункових операцій – 2631;
· реєстрація книг обліку розрахункових операцій – 1292;
· реєстрація розрахункових книжок – 390;
· надання витягу з реєстру платників податку на додану вартість – 416;
· реєстрація платника ПДВ - 324
Звертаємо увагу платників, що через Електронний кабінет платника податків доступні такі послуги, як подання заяв на реєстрацію платника ПДВ, отримання витягів з реєстрів, подання декларацій тощо.
Наприклад, отримання відомостей про доходи, що традиційно потребувало особистого звернення до податкової, тепер доступне онлайн у декілька кліків. Це особливо важливо для громадян, які подають декларації для отримання податкової знижки.
Державна податкова службу України продовжує вдосконалювати систему адміністративних послуг, орієнтуючись на цифрові технології. Подальший розвиток онлайн-сервісів та спрощення процедур залишаються ключовими пріоритетами у сфері податкового адміністрування.
Запровадження системи управління податковими ризиками: новий етап податкового комплаєнсу
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків про впровадження експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками). Відповідний Порядок затверджено Постановою Кабінету Міністрів України вiд 25 липня 2024 року № 854 (далі – Постанова № 854).
Цей експериментальний проєкт запроваджує новий підхід до управління податковими ризиками, який не передбачає залучення платників податків безпосередньо. Його мета – впровадження міжнародних стандартів у діяльність Державної податкової служби України, що сприятиме підвищенню рівня виконання платниками податків своїх обов’язків через аналіз та оцінку ризиків.
Згідно зі ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов’язані реєструватися в податкових органах, подавати звітність, сплачувати податки та декларувати свої зобов’язання. Відповідно до цього, у межах експериментального проєкту ДПС зосередить увагу на таких ключових ризиках:
· Ризик реєстрації – правильність та своєчасність реєстрації суб’єктів господарювання;
· Ризик звітності – повнота та своєчасність подання податкової звітності;
· Ризик сплати – дотримання платниками термінів та повноти сплати податків;
· Ризик декларування – відповідність задекларованих зобов’язань реальним фінансовим показникам.
Для реалізації проєкту ДПС ухвалено відповідні розпорядчі документи, що визначають механізми його впровадження. Управління податковими ризиками є невід’ємною частиною діяльності ДПС, що забезпечує комплексний та безперервний моніторинг ризиків і сприяє їх мінімізації.
Тому, закликаємо всіх платників податків дотримуватися вимог чинного податкового законодавства, адже прозоре та сумлінне ведення бізнесу є запорукою стабільного економічного розвитку країни.
Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/newsark/884544.html
4. Отримання витягу з Реєстру платників ПДВ: доступність та прозорість
Головне управління ДПС у Київській області нагадує платникам податків про можливість безкоштовного отримання витягу з Реєстру платників податку на додану вартість (далі – Реєстр). Ця процедура забезпечує прозорість та доступність інформації про статус платника ПДВ.
Порядок формування і надання витягу з Реєстру, форми запиту та витягу встановлено розділом VII Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 (далі – Положення №1130).
Відповідно до п. 183.11 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), контролюючий орган надає витяг за запитом платника протягом двох робочих днів після отримання запиту. Витяг дійсний до моменту внесення змін до Реєстру.
Як отримати витяг?
Платники можуть подати запит у паперовій або електронній формі. Запит (форма №1-ЗВР) можна подати: особисто, поштою до контролюючого органу за основним місцем обліку, в електронній формі через Електронний кабінет платника (ідентифікатор J/F1301705).
ДПС надсилає витяг у спосіб, вказаний у запиті: в електронний кабінет, на електронну пошту, поштою або безпосередньо в контролюючому органі (п.п. 4 п. 7.6 розд. VII Положення №1130).
Додаткові можливості для платників
За запитом (ідентифікатор J/F1300406) в електронній формі платників ПДВ, які подають податкові декларації засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», контролюючі органи надають безоплатно інформацію, що оприлюднюється з Реєстру.
Тож, закликає платників податків до дотримання вимог податкового законодавства та використання електронних сервісів для швидкого й зручного отримання інформації!
Матеріали за посиланням: https://kyivobl.tax.gov.ua/media-ark/newsark/884548.html
ГУ ДПС у Київській області
Новини ДПС:
Руслан Кравченко розповів про роботу ДПС для підтримки мобілізованих ФОП
Прогнозована політика трансфертного ціноутворення: ДПС нагадує про можливість укладення договору АРА
Залишаємось на зв’язку:
Комунікаційна платформа: [email protected]
Підписатись на сторінку Фейсбук ГУ ДПС у Київській області https://www.facebook.com/tax.kyiv.oblast
Підписатись на сторінку Ютуб ГУ ДПС у Київській області
https://youtube.com/channel/UCorQvl-qMpj1Tnvz35Mgg6g?si=5OtBBEN5G8bh3q7f
