А+ Збільшити шрифт

А- Зменшити шрифт

АКТУАЛЬНА ІНФОРМАЦІЯ ВІД ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ

опубліковано: 19 листопада 2023 оновлено: 17 липня 2024

Відділ  обслуговування громадян № 10 (сервісний центр)  ГУ ПФУ у Київській області інформує:

Як перевірити, чи прийняте рішення про призначення субсидії?

Наразі для того, щоб дізнатись, чи призначена вам субсидія, особисто відвідувати відділення Пенсійного фонду не обов'язково. Адже існують зручні онлайн-інструменти.

Призначення субсидії, наприклад, можна перевірити в особистому кабінеті ПФУ.

Для цього необхідно:

1.Авторизуватись на сайті електронних послуг (https://portal.pfu.gov.ua/) Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Дія. Підпису або ID. GOV.UA;

2.У меню зліва вибрати розділ “Мої повідомлення”;

3.У вікні на екрані перейти в “Індивідуальні повідомлення”. Там буде рішення про житлову субсидію.

При цьому порядком надання житлових субсидій передбачено, що органи ПФУ інформують громадян про одне з прийнятих рішень: про призначення, непризначення, відмову в призначенні житлової субсидії.

Зокрема, у разі прийняття рішення про відмову в призначенні житлової субсидії ПФУ інформує заявника про прийняте рішення:

-          або в паперовій формі, з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядком оскарження прийнятого рішення (якщо звернення надходило в паперовій формі)

-          або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України чи Портал Дія (якщо звернення надходило в електронній формі).

Здійснення ідентифікації особи через вебпортал електронних послуг ПФУ за допомогою Дія.Підпис

Для проведення ідентифікації особи через вебпортал електронних послуг Фонду необхідно здійснити лише декілька кроків:

Зайти на портал за шляхом https://portal.pfu.gov.ua/.

У правому верхньому куті натиснути кнопку “Вхід” та обрати опцію “Дія.Підпис”.

У новому вікні натиснути кнопку “Отримати код для входу”.

Відсканувати QR-код, що з’явиться на екрані, за допомогою опції зі сканування QR-коду в додатку Дія.

Для цього увійдіть в додаток Дія на телефоні та наведіть зчитувач QR-коду на сектор з QR-кодом на вебпорталі.

Підтвердіть запит на авторизацію через Дія.Підпис (кнопка “Підтвердити”) та підтвердіть особу через перевірку за фото, слідкуючи за повідомленнями, що будуть з’являтися на екрані.

Після перевірки за фото натисніть “Далі” та введіть п’ятизначний код для Дія.Підпис.

Якщо всі кроки пройдено, запит на авторизацію через Дія.Підпис для входу на вебпортал Пенсійного фонду України буде підтверджено і на екрані з’явиться відповідний напис.

Вхід в особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України буде виконано автоматично.

Повідомлення про проходження пенсіонером ідентифікації буде сформовано у розділі “Мої звернення”.

Важливо!

У переліку звернень користувача завжди відображається лише останнє зареєстроване звернення про ідентифікацію особи.

Як змінити дані в Реєстрі застрахованих осіб?

В реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування створено персональну електронну облікову картку з унікальним номером, де зберігається інформація про заробіток застрахованої особи, стаж та інше.

Переглянути інформацію персональних даних можна в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua), авторизувавшись за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

Якщо виявлено некоректні відомості в її обліковій картці, застраховані особи мають можливість подати до територіального органу Пенсійного фонду України особисто або через представника анкету застрахованої особи для внесення/зміни/уточнення даних в Реєстр(і) застрахованих осіб (далі – Анкета).

Щоб змінити персональні дані застрахованої особи в Реєстрі застрахованих осіб необхідно здійснити наступні дії:

1. Війти до особистого кабінету за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП).

2. У розділі «Комунікації з ПФУ» обрати пункт «Анкета для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб».

3. Заповнити екранну форму Анкети.

4. Поставити мітку у чек-боксі «Я даю згоду на передачу та обробку моїх персональних даних».

5. Прикріпити скан-копію паспорта, а також документів, що підтверджують зміну даних (наприклад, свідоцтво про шлюб).

6. Підписати Анкету КЕП. Для цього обрати файл ключа та ввести пароль.

7. Натиснути кнопку «Відправити до ПФУ». Після надсилання заяви на екрані з’явиться повідомлення «Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ».

8. Результат обробки заяви можна переглянути в особистому кабінеті в розділі «Мої звернення». Після того, як фахівець Фонду опрацює Анкету, звернення набуде статусу «Виконано».

Повідомте про виплату лікарняних через вебпортал ПФУ

Формування та подання повідомлень про виплату коштів застрахованим особам

Пенсійним фондом України реалізовано можливість формування та подання страхувальниками повідомлень про виплату коштів застрахованим особам через електронний кабінет на вебпорталі ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua/).

Користувачам – страхувальникам, які зареєструвалися на вебпорталі за допомогою електронного цифрового підпису, надано можливість з екранної форми заяви-розрахунку:

-          переглянути повідомлення, сформовані по листках непрацездатності даної заяви-розрахунку;

-          сформувати нове повідомлення про виплату коштів застрахованим особам, підписати повідомлення КЕП та надіслати його до Електронного реєстру листків непрацездатності.

 Для цього необхідно:

-          в розділі «Заява-розрахунок» на Порталі ПФУ обрати необхідну «Заяву-розрахунок»;

-          натиснути кнопку «Створити повідомлення»;

-          в повідомленні, за необхідності, відредагувати дані та обрати листок непрацездатності для редагування даних щодо виплати;

-          внести дату виплати та виплачену суму (за рахунок коштів Фонду);

-          після внесення всіх даних необхідно сформувати повідомлення;

-          ретельно перевірити всі дані та відправити повідомлення до ПФУ.

Переглянути створене повідомлення та його статус роботодавець може в розділі «Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам».

Важливо !

Повідомлення про виплату коштів необхідно сформувати в кабінеті страхувальника по усім заявам-розрахункам, створеним з 01.01.2023.

Щодо проходження ідентифікації українськими пенсіонерами

У зв'язку з тим, що багато пенсіонерів  звертаються із питаннями про необхідність проходження фізичної ідентифікації, роз'яснюємо ключові моменти.

Чи є вимога проходження фізичної ідентифікації пенсіонерами нововведенням?

Норма фізичної ідентифікації  для всіх отримувачів пенсій та соціальних виплат діє в Україні на постійній основі ще з 2004 р. Вона є загальноприйнятою  міжнародною практикою, необхідною для того, щоб перевірити, чи дійсно людина, яка отримує кошти від держави, є живою, і чи отримує виплату саме та особа, якій вони були призначені.

Абсолютна більшість українських  пенсіонерів і отримувачів соціальних виплат не зважали на дію цієї норми, оскільки проходили фізичну ідентифікацію в спосіб, який не привертав уваги, наприклад, звертаючись до банку за отриманням нової пластикової картки. Або ж ідентифікацію на практиці здійснював листоноша, вручаючи пенсію.

 Чому питання фізичної ідентифікації постало зараз?

Для однієї невеликої категорії громадян останні 3 роки не застосовувалася норма проходження фізичної ідентифікації.  А саме: протягом трьох років виплата пенсій пенсіонерам, які  стали ВПО ДО 24 лютого 2022 р., здійснювалася без проходження фізичної ідентифікації з моменту введення в Україні карантину у зв‘язку з Covid-19. 

З 1-го липня, у зв'язку із закінченням карантину, вона відновила свою дію. 

Тобто ця норма відновлена лише для тих пенсіонерів, які стали ВПО до початку повномасштабної війни. Для інших – вона діяла весь час.

Розуміючи, що і під час війни частина українців не можуть фізично відвідати відділення банку  чи відділення пенсійного фонду, Уряд значно розширив інструментарій фізичної ідентифікації.

 Наявні сьогодні інструменти дозволяють пройти її як віддалено, так і особисто. 

Тому пенсіонери які стали внутрішньо переміщеними особами ДО 24 лютого 2022 р. можуть пройти ідентифікацію кількома способами.

Якщо пенсіонер перебуває на підконтрольній Україні території, – він може відвідати будь-яке відділення Ощадбанку.

Якщо він перебуває за межами України чи на тимчасово окупованих територіях, ідентифікацію можна пройти:

авторизувавшись в особистому електронному кабінеті на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України  за допомогою кваліфікованого електронного підпису “Дія.Підпис”  (“Дія ID”). Його можна створити за допомогою мобільного додатка Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;

або звернутись до закордонної дипломатичної установи України за отриманням документу про посвідчення факту, що особа є живою. Отриманий документ, разом із письмовою заявою про продовження виплати пенсії, написаною в довільній формі,  треба надіслати поштовим відправленням територіальному органу Пенсійного фонду України  за місцем  перебування на обліку. 

Цю заяву  можна також подати через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. До неї необхідно додати якісну скановану копію документу про посвідчення факту, що особа є живою, з використанням електронного цифрового підпису.

Тому відвідування дипломатичної установи НЕ є обов'язковим, набагато зручніше пройти ідентифікацію за допомогою цифрових інструментів, не виходячи з дому.

Найближчим часом на державну реєстрацію буде поданий детальний порядок проведення фізичної ідентифікації за допомогою відеоконференцзв’язку. Після цього до переліку можливостей додасться ще відеоконференцзв’язок з працівниками органів Пенсійного фонду України.

Відтак, 

вимога фізичної ідентифікації не є нововведенням, норма діяла в Україні протягом майже 20-ти років

наразі вона відновлена для тих пенсіонерів та отримувачів соціальних виплат, що стали ВПО до 24.02.22

можливості та інструментарій для її проходження Уряд розширив, додавши зручні можливості проходження ідентифікації онлайн

Нагадуємо, що для пенсіонерів, які стали внутрішньо переміщеними особами ПІСЛЯ 24 лютого 2022 р., діють загальні правила фізичної ідентифікації. 

Відповідно до них, ідентифікація особи підтверджується під час доставки пенсії Укрпоштою особисто, а також уповноваженими банками, раз на рік, під час перерахування коштів людині на її картковий рахунок. 

Наразі Мінсоцполітики вживає заходів для пролонгації строку проходження фізичної ідентифікації  31 грудня 2023 р. ще на 3 місяці, до 1 квітня 2024 року відповідно. Найближчим часом проєкт відповідних нормативних змін має бути винесений на розгляд Уряду.

Чи нараховується субсидія, якщо є борг за житлово-комунальні послуги?

Друзі, продовжуємо відповідати на ваші питання щодо призначення житлової субсидії.

Уточнюємо, що житлова субсидія НЕ призначається, якщо Пенсійним фондом отримано від надавачів житлово-комунальних послуг інформацію про наявність в особи простроченої на понад 3 місяці заборгованості зі сплати за житлово-комунальні послуги, яка перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (680 грн).

Водночас, навіть за таких обставин, житлова субсидія може бути призначена, зокрема, у разі укладення договору реструктуризації заборгованості між надавачем та споживачем комунальної послуги. Копія такого договору долучається до заяви на субсидію.

Крім того, у разі відмови в призначенні житлової субсидії у зв’язку із заборгованістю з оплати житлово-комунальних послуг, людина може звернутися із новою заявою про призначення субсидії, де буде зазначено перелік тих послуг, за якими заборгованість з оплати відсутня.

Шахрайство з пенсійними виплатами

Головне управління ПФУ у Київській області постійно інформує громадян про те, як не вчинити злочинну дію під час отримання пенсії (та ще і не своєї).

Окремі пенсіонери, їх близькі особи та опікуни шляхом приховання інформації від органів Пенсійного фонду України щодо: виїзду пенсіонера на постійне місце проживання до іншої держави, чи факту настання смерті пенсіонера, продовжують отримувати за нього пенсійні виплати, використовуючи його документи (банківські картки, тощо).

Так, після смерті гр. К. з м. Славутич протягом 14 місяців невстановлена особа (можливо це близька особа К., яка могла мати доступ до його документів) незаконно отримувала пенсію К., використовуючи його банківські картки.

В діях невстановленої особи (осіб) наявні ознаки складу злочину, передбаченого ч.1 ст.190 КК України - заволодіння чужим майном шляхом обману чи зловживання довірою, що призвело до переплати пенсійних виплат по громадянину К.

Добровільне повернення на рахунок Головного управління ПФУ у Київській області незаконно отриманих пенсійних виплат з банківських рахунків гр. К. надасть можливість особам, які незаконно отримали такі виплати, уникнути кримінальної відповідальності.

У разі неповернення на рахунок Фонду незаконно отриманих пенсійних виплат, із Головного управління ПФУ у Київській області будуть направлені документи до Головного управління Національної поліції України в Київській області для порушення кримінального провадження щодо незаконного отримання пенсії громадянина К.

Такі дії призведуть до неприємного спілкування із працівниками правоохоронних органів (під час проведення слідчих дій), судових процесів, примусового відшкодування збитків та судових зборів, кримінальної відповідальності.

Звертаємо увагу кожного пильнувати та не зволікати, аби не потрапити в подібну ситуацію та уникнути КРИМІНАЛЬНОЇ відповідальності!

Чи потрібно звертатися до ПФУ для перерахунку розміру пільг та субсидій на тверде пічне побутове паливо

Для перерахунку розміру виплат пільг та субсидії на тверде пічне побутове паливо в поточному році НЕ потрібно спеціально звертатися до Пенсійного фонду України.

Якщо вашій родині вже призначено житлово-комунальну пільгу або субсидію на придбання твердого пічного палива, – вам перерахують її розмір автоматично. Але необхідно буде надати згоду Пенсійному фонду на передання ваших даних міжнародному донору для оплати підвищеного розміру підтримки, відповідно до даного Рішення.

Згоду можна надати у відповідь на смс-повідомлення, яке надійде родинам, що вже отримують пільги або субсидії на тверде пічне паливо, або ж через електронний кабінет Пенсійного фонду України, або ж звернувшись до відділення ПФУ.

Якщо пільга або субсидія ще не призначена, але ви потребуєте підтримки держави – необхідно звернутися за нею до ПФУ у загальноприйнятому порядку і подати відповідну заяву.

Нагадуємо, що звернутися до Пенсійного фонду можна кількома способами, онлайн чи офлайн.

Як страхувальнику подати скановану копію трудової книжки до Пенсійного фонду України?

10.06.2021 набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 № 1217-ІХ.

Роботодавець зобов’язаний надавати відомості про трудову діяльність найманих працівників в електронному форматі, робити записи про прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інше.

Відомості про трудову діяльність може вносити як працівник, так і роботодавець. Згідно з вимогами, скан-копії трудової книжки мають бути кольоровими, чіткими та відображати всі реквізити документа. Заповнені сторінки мають бути в хронологічному порядку. Сканування необхідно здійснювати у форматі pdf або jpg. Розмір одного файлу не повинен перевищувати 1 мб. Обмеження щодо кількості файлів не встановлено.

Щоб подати скан-копії паперової трудової книжки та інших документів про стаж страхувальнику необхідно здійснити наступні кроки:

1. Увійти до особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням www.portal.pfu.gov.ua за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);

2. У розділі «Комунікації з ПФУ» та обрати сервіс «Відомості про трудову діяльність робітника»;

3. Заповнити форму звернення (РНОКПП та ПІБ особи) — натиснути кнопку “Пошук”;

4. Натиснути «Додати файл», обрати тип файлу та завантажити кольорову скан-копію трудової книжки;

5. Підписати звернення за допомогою КЕП. Для цього обрати файл ключа та ввести пароль.

7. Натиснути кнопку “Підписати та відправити до ПФУ”

8. Результати оцифрування відповідальною особою органу Пенсійного фонду України наданих сканкопій документів страхувальник може переглянути в закладці “Відомості про трудові відносини”, вказавши в меню пошуку РНОКПП працівника чи період надсилання трудової книжки.

Як оплачувати дні тимчасової непрацездатності, якщо під час перебування у щорічній відпустці працівниця одночасно доглядала за хворою дитиною та хворіла сама?

У такому випадку накладаються період відпустки та періоди тимчасової непрацездатності однієї особи за різними страховими випадками.

Розглянемо на прикладі:

Працівниці, у період з 02 до 15 жовтня 2023 року включно, надано частину щорічної основної оплачуваної відпустки тривалістю 14 календарних днів.

Під час відпустки вона і дитина захворіли. Сімейним лікарем було видано два МВТН (медичних висновки про тимчасову непрацездатність) та сформовано два листки непрацездатності: з 09 по 11 жовтня – причина непрацездатності "необхідність догляду за хворою дитиною" та з 10 по 13 жовтня 2023 року – з причиною непрацездатності "тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві“.

Враховуючи “Правила скорочення“, що визначають пріоритет різних причин непрацездатності, період тимчасової непрацездатності з причиною непрацездатності “необхідність догляду за хворою дитиною” скорочується (автоматично) листком непрацездатності з причиною непрацездатності “тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язана з нещасним випадком на виробництві” (Порядок видачі (формування) листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, затверджений наказом МОЗ № 1234 від 17.06.2021).

Одержувачі житлових субсидій та пільг отримають додаткову підтримку на придбання твердого палива

Набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2023 № 1173 “Про реалізацію протягом опалювального сезону 2023 – 2024 років експериментального проекту щодо надання додаткової підтримки населенню на придбання твердого пічного побутового палива“.

Нормативним актом передбачено надання в опалювальному сезоні 2023 – 2024 років одержувачам пільг і житлових субсидій, які набули право на отримання виплати на придбання твердого пічного побутового палива або отримали відповідну виплату у 2023 році, додаткової підтримки на придбання твердого пічного побутового палива за рахунок міжнародних партнерів.

Уряд визначив, що протягом строку дії експериментального проекту для надання пільг та житлових субсидій будуть діяти збільшені мінімальні норми забезпечення населення дровами та вугіллям для опалення.

Розмір додаткової підтримки на придбання твердого пічного побутового палива буде розраховано індивідуально для кожного домогосподарства як різницю між розміром, визначеним згідно цієї постанови, та розміром виплати до запровадження експериментального проекту. 

Тим, кому в 2023 році вже призначено пільгу або житлову субсидію на придбання твердого пічного побутового палива, додатково подавати заяву не потрібно – розмір доплати перерахують за наявною інформацією. 

Для встановлення доплати одержувачі пільг та житлових субсидій до 20 листопада отримають від Пенсійного фонду України смс-повідомлення про необхідність надати від свого імені та членів домогосподарства згоду на збір, передачу та обробку персональних даних.  

Згода має буде надана до 1 грудня 2023 року як відповідь на смс-повідомлення (відповідь: “так“ / “ні“) або шляхом  безпосереднього звернення до органу Пенсійного фонду України. 

Додаткова підтримка одержувачам пільг та житлових субсидій на придбання твердого пічного побутового палива може бути здійснена не більше одного разу протягом строку дії експериментального проекту.

Мені 34 роки, я недовго працював вчителем, зараз служу настоятелем сільського храму. Чи можу я сплачувати за себе добровільні внески?

Оскільки ви вже працювали вчителем та, очевидно, інформація про вашу трудову діяльність наявна в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (ведеться з 1998 року), ви можете сплачувати за себе добровільні пенсійні внески (стаття 12 Закону України “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”).

Ми продали будинок в Запоріжжі і придбали житло в Броварах. Чи призначать нам субсидію?

Житлову субсидію можуть призначити за умови документального підтвердження, що нове житло було придбане протягом шести місяців після продажу іншої квартири (будинку), і це єдине житлове приміщення у власності особи. При цьому доходи від такого продажу не враховуються у сукупний дохід домогосподарства (п. 14 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848).

Куди потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві подати заяву для отримання предметів особистої гігієни? Чи можна написати заяву в довільній формі?

Щомісячна грошова компенсація на придбання предметів та засобів особистої гігієни, санітарно-гігієнічних засобів, а також засобів догляду, продуктів харчування, одягу, взуття та інших предметів першої необхідності належить до соціальної послуги натуральної допомоги, яка надається потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві.

Тобто, Пенсійний фонд України не забезпечує постраждалих власне предметами особистої гігієни, а надає кошти на їх придбання.

У разі виникнення потреби* в соціальній послузі натуральної допомоги (зокрема, й коли є потреба в отриманні предметів та засобів особистої гігієни), якщо ця потреба визначена висновком медичного закладу (ЛКК, МСЕК та ін.) потерпілому внаслідок нещасного випадку на виробництві або його законному представнику потрібно звернутися із заявою встановленої форми до територіального органу Пенсійного фонду України.

Форма заяви про надання соціальної послуги натуральної допомоги наведена в додатку 1-1Порядку організації надання деяких соціальних та медичних послуг потерпілим внаслідок нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2023 № 438.

 Потребу потерпілого оцінює соціальний працівник / соціальний менеджер / фахівець із соціальної роботи.

Чи враховується до сукупного доходу сім’ї при призначенні субсидії одноразова матеріальна допомога на оздоровлення?

Допомога, компенсація, яка надається відповідно до законодавства або за рішеннями органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності і є одноразовою та отримана протягом одного календарного року, не враховується до середньомісячного сукупного доходу домогосподарства (пункт 7 Порядку обчислення середньомісячного сукупного доходу сім’ї (домогосподарства) для усіх видів державної соціальної допомоги, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.07.2020 №632).

Пенсійний фонд України не адмініструє інформаційні групи в Telegram

Під час проведення моніторингу інформаційного простору виявлено підозрілу діяльність в месенджері Telegram невідомої групи Пенсійного фонду України, яка спрямовує користувачів до інших груп, де пропонуються знижки на ліки, ваучери на 1000 грн, а також заохочується взаємодія з Telegram-ботом @pensioneruukrainu_bot.

Відповідально заявляємо, що Пенсійний фонд України не адмініструє інформаційні групи в Telegram та не має стосунку до вищевказаних джерел інформації.

Фонд здійснює інформаційну діяльність у месенджері Telegram виключно в офіційному (верифікованому) каналі «Пенсійний фонд України».

Довіряйте інформації про діяльність Фонду лише з перевірених джерел!

Наші офіційні канали комунікацій:

Сайт (www.pfu.gov.ua)

Вебпортал електронних послуг (www.portal.pfu.gov.ua)

Facebook (www.facebook.com/pfu.gov.ua)

Telegram (https://t.me/PensFund)

Twitter (@PFU_UA)

WhatsApp (https://whatsapp.com/channel/0029Va0bOmEG3R3i49bUmx3M)

YouTube (www.youtube.com/@PensFund)

Чи призначать житлову субсидію, якщо домогосподарство має земельний пай?

Наявність земельного паю не впливає на право отримання житлової субсидії.

Водночас, при розрахунку субсидії враховується дохід, який приносить домогосподарству земельний пай (за той період, коли його отримано).

Якщо земельний пай не здається в оренду і не приносить доходу, сам факт його наявності не позначається на призначенні домогосподарству житлової субсидії.

Добровільне страхування: просто і зручно

З березня поточного року українці отримали можливість “купити“ страховий стаж собі або іншим особам без укладання паперового договору та без відвідування державних установ.

Хто може це зробити?

Добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування можуть брати як працюючі (застраховані) особи, так і не працюючі.

Добровільні внески можна сплатити як за себе, так і на користь третіх осіб, якщо в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (РЗО) є інформація про особу, на користь якої планується сплачувати добровільні внески, та така особа не є пенсіонером.

 Довідково! В РЗО є інформація про осіб,  які / за яких хоча б один раз страхувальником сплачено страхові внески.

 Як скористатися можливістю?

Укласти Договір з Пенсійним фондом України.

Договір укладається в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України шляхом підписання Типового договору про добровільну сплату страхових внесків. Для укладання Договору можна авторизуватись за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП), Дія.Підпису або системи GOV.ID. Договір підписується шляхом накладання на нього КЕП. 

 Які вимоги до розміру обов’язкових внесків та певної періодичності їх сплати?

Періодичність та розмір сплати добровільних внесків людина визначає самостійно, виходячи із побажань та фінансових можливостей.

 Важливо! Щоб непрацюючій особі було зараховано повний місяць страхового стажу, сума сплачених за цей місяць страхових внесків має бути не меншою, ніж мінімальний страховий внесок. На сьогодні мінімальна заробітна плата становить 6700 грн, відповідно, мінімальний страховий внесок – 1474 грн (6700 грн х 22%).

 Як це працює?

Суми сплачених страхових внесків зараховуються за місяць, у якому кошти надійшли на рахунок Пенсійного фонду України.

 Наприклад:

Якщо по Договору за певний місяць сплачено 2 тис. грн на користь непрацюючої особи, то цей місяць буде зараховано до її страхового стажу і заробітна плата для обчислення пенсії за цей місяць – 9 090,91 гривень.

Якщо внесок у розмірі 2 тис. грн сплачено на користь працюючої особи, то за повний місяць страхового стажу заробіток для обчислення пенсії збільшиться на 9 090,91 гривень.

 Фактично кожні 100 гривень добровільно сплаченого внеску збільшують місячну зарплату для призначення пенсії майже на 455 гривень.

Якщо з урахуванням добровільно сплачених страхових внесків та фактично сплаченого роботодавцем за застраховану особу єдиного внеску заробітна плата за відповідний місяць перевищить максимальну величину заробітної плати (доходу ) з якого сплачуються страхові внески,  частина страхових внесків зарахується в рахунок наступного місяця.

 Як дізнатись, що внески зараховані та стаж “куплено“?

Сплачені внески обліковуються автоматично після надходження коштів на рахунок Фонду. Повідомлення про сплату надійде на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua/) в особистий кабінет застрахованої особи, на користь якої сплачено внески.

Перевірити дані про зарахування платежу, заробітну плату для пенсії, розрахованої з добровільно сплаченого внеску та кількість днів набутого страхового стажу можна в особистому кабінеті, сформувавши електронну довідку ОК-5. На останній сторінці довідки ОК-5 в розділі “Звітний рік: 2023 рік” відображається заробітна плата для пенсії, розрахована з добровільно сплаченого внеску та кількість днів набутого страхового стажу. (Покрокова інструкція “Як перевірити інформацію про сплату добровільних пенсійних внесків“ https://www.pfu.gov.ua/2159589-yak-pereviryty-informatsiyu-pro-splatu-dobrovilnyh-pensijnyh-vneskiv/). 

Для внесення даних до Реєстру пільговиків потрібно звертатися до Пенсійного фонду України

Відомості про пільговиків обліковуються в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги (далі – Реєстр).

До Реєстру вноситься інформація про особу, яка набула статусу пільговика.

У разі необхідності відомості, внесені до Реєстру, коригуються (наприклад, у пільговика змінились прізвище, місце проживання, статус тощо).

Інформацію про пільговиків до Реєстру вносять фахівці територіальних органів Пенсійного фонду України.

Заява про внесення даних до Реєстру з необхідними документами подається пільговиком особисто, поштою або в електронній формі (вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України).

Відеоінструкція, як подати заяву на призначення пільги, за посиланням.

 Довідково:

Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, – це автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України (Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.2003 № 117 “Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги“).

Мені, колишньому військовому, при обчисленні календарної вислуги років не враховано майже рік служби. У кого з’ясувати причину?

Підготовку документів для призначення пенсій військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової служби), у тому числі документів про тривалість вислуги років, здійснюють уповноважені органи міністерств і відомств, в яких особи проходили службу.

Тобто, з питанням щодо обчислення строків вислуги років військовослужбовцю необхідно звертатися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки за місцем проживання.